Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ORGANICPHARMA.PL
Niniejszy Regulamin wprowadza podstawowe zasady świadczenia usług drogą internetową, w tym zawierania umów sprzedaży na odległość w ramach funkcjonowania sklepu internetowego działającego pod domeną organicpharma.pl. Sklep prowadzony jest przez Organic Pharma Sp. z o.o.z siedzibą w Lublinie (20-207), ul. Turystyczna 44F, działającego na podstawie wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 5223188960, REGON: 386901853, adres do korespondencji: ul. Turystyczna 44F, 20-207 Lublin.
I. DEFINICJE
- Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, wyłączając dni ustawowo wolne od pracy;
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, które ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub ma zamiar zawrzeć Umowę sprzedaży ze Sprzedawcą;
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną, który dokonuje ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Sprzedawca–Organic Pharma Sp. z o.o.z siedzibą w Lublinie (20-207), ul. Turystyczna 44F;
- Produkt – rzecz ruchoma, mogąca być przedmiotem Umowy sprzedaży zawartej między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego;
- Przedsiębiorca – Klient dokonujący ze Sprzedawcą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Regulamin–niniejszy Regulamin sklepu internetowego www.organicpharma.pl, regulujący podstawowe zasady funkcjonowania Sklepu;
- Sklep, Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.organicpharma.pl
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta między Sprzedawcą i Klientem, zawarta za pośrednictwem Sklepu internetowego;
- Zamówienie–oświadczenie Klienta złożone za pośrednictwem Sklepu internetowego, mające na celu zawarcie ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży.
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy jest dostępny na stronie internetowej pod adresem: www.organicpharma.pl
- Sklep internetowy prowadzony jest przez przedsiębiorcę działającego pod firmą Organic Pharma Sp. z o.o.
- Adres do korespondencji Sprzedawcy to: ul. Turystyczna 44F, 20-207 Lublin.
- adres poczty elektroniczne to sklep@organicpharma.pl
- Rejestracja w Sklepie internetowym i korzystanie z niego są bezpłatne.
III. TRYB ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY
- Dla zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego konieczne jest skorzystanie przez Klienta z urządzenia z dostępem do Internetu (np. komputera, telefonu komórkowego), z możliwością skorzystania z przeglądarki internetowej oraz poczty elektronicznej.
- Zawarcie umowy sprzedaży może zostać dokonane po uprzedniej rejestracji Klienta w Sklepie internetowym bądź bez rejestracji. Do rejestracji konieczne jest podanie danych do logowania, tj. adresu e-mail oraz hasła, a także zaakceptowanie treści niniejszego Regulaminu.
- Dla rejestracji Klienta w Sklepie internetowym konieczne jest wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w zakresie koniecznym dla zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży.
- Dla zawarcia Umowy sprzedaży bez uprzedniej rejestracji Klienta w Sklepie internetowym konieczne jest podanie przez Klienta jego imienia, nazwiska, adresu e-mail, telefonu kontaktowego, adresu, zaakceptowanie niniejszego Regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w zakresie koniecznym dla zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży.
- Do złożenia Zamówienia dochodzi po: wyborze Produktu/ów spośród Produktów udostępnionych pod adresem: pl oraz określeniu ich ilości, następnie wyborze formy zapłaty, sposobu dostawy, potwierdzeniu akceptacji treści niniejszego Regulaminu oraz potwierdzeniu złożenia zamówienia i gotowości do zapłaty.
- Potwierdzenie przez Klienta złożenia Zamówienia i gotowości zapłaty poprzez kliknięcie komunikatu „Zamawiam i płacę” rozumiane jest jako moment zawarcia Umowy sprzedaży.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca jest zobowiązany do niezwłocznego przesłania na adres elektroniczny Klienta potwierdzenia otrzymania Zamówienia oraz przyjęcia Zamówienia do realizacji, najpóźniej w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia.
- Ceny Produktów prezentowanych w Sklepie internetowym są wyrażone w złotych polskich i stanowią ceny brutto, tj. uwzględniają podatki (w tym VAT).
- Ceny dotyczą jednej sztuki Produktu albo pakietu składającego się z kilku Produktów, co jest wyraźnie i jednoznacznie wskazane w opisie Produktu/pakietu.
- Ceny Produktów nie zawierają kosztów ich dostarczenia.
IV. PŁATNOŚĆ
- W związku z zawarciem Umowy sprzedaży,
- w przypadku wyboru opcji płatności z góry, Klient zobowiązany jest do uiszczenia płatności w ciągu 24 godzin od otrzymania od Sprzedawcy wiadomości elektronicznej zawierającej potwierdzenie otrzymania Zamówienia oraz przyjęcia Zamówienia do realizacji,
- w przypadku wyboru przez Klienta opcji płatności za pobraniem, Klient jest zobowiązany do uiszczenia płatności w trakcie doręczenia Produktów przez kuriera lub odbioru w Paczkomacie w formie płatności gotówką, kartą lub za pośrednictwem BLIK.
- Dostępne są następujące formy płatności z góry:
- za pośrednictwem systemu płatności elektronicznej „Płacę Online iMoje” obsługiwanego przez ING Bank Śląski S.A.,
- przelewem na rachunek bankowy.
V. WYSYŁKA I DOSTAWA
- Produkty są doręczane Klientom w miejsce określone podczas składania Zamówienia, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, w dni robocze.
- W dniu wysyłki Produktów do Klienta Sprzedawca jest zobowiązany wysłać Klientowi drogą elektroniczną podsumowanie Zamówienia oraz fakturę w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany podczas składania Zamówienia. W przypadku wyboru przez Klienta opcji płatności z góry, Sprzedawca jest zobowiązany przesłać Klientowi drogą elektroniczną również potwierdzenie przyjęcia wpłaty.
- Czas realizacji Zamówienia wynosi 7 dni roboczych, liczonych od chwili otrzymania przez Sprzedawcę płatności uiszczonej przez Klienta albo otrzymania od podmiotu realizującego płatności potwierdzenia o poprawnym uiszczeniu płatności. W przypadku wyboru przez Klienta opcji płatności za pobraniem, czas realizacji Zamówienia wynosi 7 dni roboczych liczonych od chwili przesłania na adres elektroniczny Klienta potwierdzenia otrzymania Zamówienia oraz przyjęcia Zamówienia do realizacji.
- Czas realizacji zamówienia obejmuje 3 dni na skompletowanie zamówionych Produktów oraz 4 dni na doręczenie przesyłki.
- Produkty dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej (DPD, Paczkomaty InPost).
- Koszty dostawy są udostępniane Klientowi podczas składania Zamówienia. Koszt dostawy Produktów ponosi Klient.
VI. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży na odległość jest uprawniony do odstąpienia od Umowy sprzedaży w ciągu 14 dni, przy czym wskazany termin liczony jest od dnia objęcia w posiadanie nabytego Produktu przez Konsumenta bądź osobę trzecią wyznaczoną do odbioru Produktu.
- W celu zachowania wskazanego terminu konieczne jest złożenie przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy w taki sposób, by jego treść dotarła do Sprzedawcy, przy czym sugerowane formy złożenia wskazanego oświadczenia to:
- drogą pocztową na adres: Organic Pharma Sp. z o.o., ul. Turystyczna 44F, 20-207 Lublin.
- drogą elektroniczną na adres: sklep@organicpharma.pl
- W sytuacji złożenia przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych od
- Konsumenta płatności, tj. ceny Produktu oraz kosztów dostawy (za wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru przez Konsumenta innego niż najtańszy sposobu dostawy) niezwłocznie, tj. nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy sprzedaży przez Konsumenta.
- Zwrot otrzymanych od Konsumenta płatności nastąpi na rachunek bankowy wskazany w informacji o odstąpieniu od Umowy sprzedaży przez Konsumenta. W razie niewskazania przez Konsumenta rachunku bankowego, zwrot otrzymanych od Konsumenta płatności nastąpi na rachunek bankowy użyty podczas zapłaty za nabyty Produkt podlegający zwrotowi.
- Konsument jest zobowiązany do odesłania lub przekazania w inny sposób Sprzedawcy Produktu podlegającego zwrotowi niezwłocznie, tj. najpóźniej w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zwrotu otrzymanych od Konsumenta płatności dopiero po doręczeniu Sprzedawcy zwróconego Produktu.
- Konsument ponosi koszty zwrotu Produktu, w tym w szczególności koszty dostawy do Sprzedawcy, cła, podatki.
- Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości przedmiotu podlegającego zwrotowi, które jest wynikiem korzystania z Produktu w sposób wykraczający poza niezbędny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W sytuacji odstąpienia Konsumenta od Umowy sprzedaży wskazaną Umowę uważa się za niebyłą.
- Formularz oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży na odległość stanowi Załącznik nr 1 niniejszego Regulaminu.
VII. REKLAMACJE
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Klientowi Produktu będącego przedmiotem Umowy sprzedaży bez wad fizycznych i prawnych.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady Produktów oraz niezgodność dostarczonych Produktów ze złożonym Zamówieniem.
- Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji Produktu w terminie 2 lat od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
- Przykładowy formularz reklamacji towaru stanowi Załącznik nr 2 niniejszego Regulaminu.
- Zaleca się, by w formularzu reklamacji Produktu złożonym przez Klienta zawarte zostały następujące dane: imię i nazwisko Klienta, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej (jeżeli Klient wybierze jako sposób komunikacji drogę korespondencji mailowej), datę nabycia Produktu, rodzaj Produktu, opis wady Produktu wraz z datą jej stwierdzenia, żądanie Klienta, preferowany sposób rozpatrzenia reklamacji.
- Zaleca się, by do dokumentu reklamacji Klient załączył dowód zakupu Produktu.
- Reklamacja może zostać złożona przez Klienta drogą korespondencji tradycyjnej lub elektronicznej.
- Adres Sprzedawcy właściwy do korespondencji w sprawie reklamacji Produktów:
- Organic Pharma Sp. z o.o. ul. Turystyczna 44F, 20-207 Lublin.
- e-mail: sklep@organicpharma.pl
- Reklamacja zostanie rozpatrzona maksymalnie w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji korzystając z danych kontaktowych wskazanych w dokumencie reklamacji Produktu.
VIII. PRZETWARZANIE I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem Danych Osobowych dotyczących Klientów gromadzonych z wykorzystaniem Sklepu internetowego jest Organic Pharma Sp. z o.o.
- W zakresie korzystania z usług Sklepu internetowego przez Klientów, Sprzedawca gromadzi i przechowuje następujące dane Klientów:
- imię i nazwisko
- adres
- numer telefonu
- nazwa firmy oraz NIP (w przypadku, gdy Klient jest Przedsiębiorcą)
- kraj i preferowany język
- dane dotyczące działań na stronie internetowej pl
- Wskazane powyżej dane gromadzone są w następujących celach:
- do zarejestrowania Klienta w Sklepie internetowym i utrzymania konta Klienta
w Sklepie internetowym; - do zawarcia Umowy sprzedaży oraz kontaktowania się z Klientem w sprawie kwestii związanych z zawarciem i realizacją Umowy sprzedaży, włączając
w to ewentualne odstąpienie od umowy, reklamację Produktu lub innego rodzaju obsługę posprzedażową, a także konieczność spełnienia przez Sprzedawcę obowiązków wynikających z przepisów prawa; - w celach marketingowych, w tym w celu przesyłania Klientom Newslettera, ofert, bonów rabatowych oraz promocji dotyczących sklepu internetowego;
- w celu podjęcia z Klientem kontaktu zainicjowanego przez Klienta przy pomocy formularza kontaktowego udostępnionego na stronie Sklepu internetowego.
- do zarejestrowania Klienta w Sklepie internetowym i utrzymania konta Klienta
- Dane osobowe Klientów są przekazywane podmiotom odpowiedzialnym za obsługę informatyczną Sklepu internetowego, podmiotom świadczącym usługi płatnicze oraz podmiotom realizującym dostawę Produktów.
- Dane są zabezpieczone i chronione w sposób uniemożliwiający dostęp do nich nieuprawnionych osób trzecich.
- Klient ma prawo w każdej chwili, bez podania przyczyn:
- zażądać dostępu do swoich danych osobowych,
- zażądać sprostowania lub uzupełnienia swoich danych osobowych,
- zażądać usunięcia swoich danych osobowych z bazy danych Sprzedawcy,
- zażądać ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych,
- zażądać przeniesienia swoich danych osobowych, tj. otrzymania ich od Sprzedawcy w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego,
- cofnąć zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych.
- Dane osobowe Klientów są chronione poprzez ich szyfrowanie przy pomocy protokołu szyfrowania SSL.
- Sprzedawca wykorzystuje środki techniczne i organizacyjne mające na celu zabezpieczenie przechowywanych danych osobowych przed ich utratą, zniszczeniem, zmianą, rozpowszechnieniem lub udostępnieniem nieuprawnionym podmiotom.
IX. NEWSLETTER
- W ramach prowadzenia przez Sprzedawcę Sklepu internetowego, Sprzedawca udostępnia Klientom usługę Newsletter.
- Usługa Newsletter polega na nieodpłatnym, cyklicznym wysyłaniu za pośrednictwem poczty elektronicznej Newslettera przygotowanego przez Sprzedawcę.
- Newsletter przesyłany jest wyłącznie Klientom, którzy przy pomocy formularza dostępnego na stronie Sklepu internetowego wyrazili zgodę na jego otrzymywanie na podany adres e-mailowy.
- Klient ma prawo w każdej chwili, bez podania przyczyn:
- zmienić adres e-mail, na który ma być przesyłany Newsletter,
- zrezygnować z usługi Newsletter,
co może uczynić poprzez kontakt ze Sprzedawcą przy pomocy adresu e-mail: sklep@organicpharma.pl.
X. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW Z KONSUMENTAMI
- W przypadku zaistnienia sporu między Sprzedawcą a Konsumentem, Strony mają możliwość jego pozasądowego rozwiązania, w tym poprzez zastosowanie następujących procedur:
- Strony mają możliwość zawnioskowania do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowe o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu między Sprzedawcą a Konsumentem poprzez zaproponowanie Stronom rozwiązań sporu,
- Strony mają możliwość zwrócenia się do stałego sądu polubownego przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w celu uzyskania rozstrzygnięcia sporu przez ten sąd.
- Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów między Konsumentami a Sprzedawcami, Klienci mogą uzyskać w siedzibach powiatowych/miejskich rzeczników konsumentów, Wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, organizacji, których przedmiotem działalności jest ochrona praw konsumentów, a także na następujących stronach internetowych:
- https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
- https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
- https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php
- http://www.dlakonsumenta.pl
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego zawierane są w języku polskim.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie znajdują obowiązujące przepisy prawa polskiego i Wspólnotowego, w tym w szczególności:
- ustawa z dnia 23 czerwca 1964 r. Kodeks cywilny,
- ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
- ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
- Regulamin sklepu internetowego jest dostępny na stronie internetowej Sklepu. Sprzedawca jest zobowiązany do udostępnienia treści Regulaminu w formie umożliwiającej zapoznanie się z nim, zapis, odtworzenie oraz utrwalenie jego treści.
- Treść Regulaminu jest udostępniana Klientowi każdorazowo przy zawarciu Umowy sprzedaży poprzez przesłanie jej treści na adres poczty elektronicznej wskazany przez klienta przy zawarciu Umowy sprzedaży.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu. Sprzedawca jest uprawniony do określenia w treści Regulaminu terminu jego wejścia w życie w nowej treści. Dla wejścia w życie Regulaminu w nowej treści niezbędna jest jego publikacja pod adresem https://organicpharma.pl/regulamin/
- W przypadku zawarcia Umowy sprzedaży przed zmianą Regulaminu przez Sprzedawcę, wprowadzona zmiana nie będzie w żaden sposób wpływać na nabyte prawa i uprawnienia oraz zobowiązania Klienta, w tym w szczególności nie będzie wpływać na złożone Zamówienie, a także treść i warunki zawartej Umowy sprzedaży.
- Do Regulaminu załączone są następujące dokumenty:
- Załącznik nr 1 –Formularz odstąpienia od umowy
- Załącznik nr 2 – Formularz reklamacyjny
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 10.2020
FORMULARZ ODSTĄPIENIA
…………………………………………….
miejscowość, data
……………………………………………..
imię i nazwisko
…………………………………………….
…………………………………………….
adres konsumenta
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
SPRZEDAŻY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Ja, ……………………………………….. , niniejszym odstępuję od umowy sprzedaży zawartej z Organic Pharma Sp. z o.o.
zawartej w dniu ……………………………………………,
numer zamówienia: ……………………………………… .
Na mocy której nabyłem/am następujące rzeczy: …………………………………………. ,
Data dostawy: ……………………………….. ,
Numer rachunku bankowego, na który ma zostać zwrócona należność za zwróconą rzecz/y:
………………………………………………………..
Oświadczam, że znane mi są zasady odstąpienia od umowy sprzedaży określone w Regulaminie sklepu internetowego organicpharma.pl.
……………………………………………….
podpis
FORMULARZ REKLAMACYJNY
…………………………………………….
miejscowość, data
……………………………………………..
imię i nazwisko
…………………………………………….
…………………………………………….
adres konsumenta
REKLAMACJA TOWARU
Niniejszym informuję, że rzecz nabyta przeze mnie w dniu …………………………….. drogą sprzedaży na odległość,
t.j. (określenie towaru)………………………………………………………………………………,
numer zamówienia: …………………………………………………….,
data dostawy: ………………………………………………………………,
jest wadliwa.
Wada została stwierdzona w dniu ………………………………………………………. .
Stwierdzona przeze mnie wada polega na:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Niniejszym żądam (niepotrzebne skreślić):
- wymiany towaru na nowy
- nieodpłatnej naprawy towaru
- obniżenia ceny towaru o kwotę …………. złotych oraz wskazanej kwoty na następujący rachunek bankowy: ………………………………………………………………………..
- w związku z odstąpieniem przeze mnie od umowy, zwrotu całej ceny towaru na następujący rachunek bankowy: ……………………………………………………………. .
……………………………………………….
Podpis